Huizenjacht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Huizenjacht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Huizenjacht

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

30 September 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi folks!

Ja hoor, het is gelukt: we hebben een nieuw onderkomen gevonden! Het is een appartementje op 3 hoog in Muizenberg, the place to be natuurlijk!! Vlakbij het strand, de winkels en last but not least.. vlakbij stage! Helemaal toppie dus, we staan te trappelen om daar de champagne fles te openen op 10 oktober.
We hebben al iemand gespot die ook een huis huurt bij dezelfde huisbaas, het is onze toekomstige mattie en niemand minder dan.. de Zuid-Afrikaanse kampioen surfen!! Even vrienden mee worden natuurlijk!
Om een geschikt huis te vinden zijn we overal en nergens wezen kijken; van de ghetto tot in de duurdere badplaatsen! Zelfs op beschermd gebied van de marine geweest omdat daar iemand werkt die een huis voor ons wist, dus zo kom je nog eens ergens ;-)
Maar deze Muizenberg crib was veruit de beste, dus dan is de keuze makkelijk gemaakt!

Zaterdag hebben we mijn familie opgezocht in Bellville (vlakbij Kaapstad). Ze wonen hier al hun hele leven dus ik had ze nog nooit in het echt gezien. Het was heel gezellig daar, zodra we zaten kregen we de ene kroket na de ander en ook de drank vloeide rijkelijk (helaas was ik de bob, hihi). Ik ving al wat speculaties op over een braai waar we binnenkort voor worden uitgenodigd, en in november gaan we met één van mijn neven mee om kreeften te vissen/duiken!

Ons visum is verlengd, maar je wilt niet weten hoe. Wat een zooitje daar bij het Home Affairs (Binnenlandse Zaken).. Om half 8 ‘s ochtends zaten we er, en je wordt van het ene loketje naar de andere gestuurd. Uiteindelijk zit je gewoon een beetje 3 uur te wachten op één stempel!! Maar goed we mogen in ieder geval in Zuid-Afrika blijven, daar ging het om.

Gisteren was het plan om met 2 anderen bovenop de Tafelberg te gaan picknicken. Eenmaal halverwege de Tafelberg bleek dat het te hard waaide voor de stoeltjesliften, dus we konden niet naar boven! Met piepende banden weer naar beneden gereden en de picknick thuis verorberd.. ook goed natuurlijk, maar volgende keer zitten we op die berg!

Vanavond met een groep Nederlanders uit eten in een typisch Afrikaans restaurant genaamd Mama Africa, ter ere van de verjaardag van één van die gasten. Wordt gezellig!
Eigenlijk was de planning dat we vanavond gingen swingen in de Gospel Church; zondag waren we er even wezen kijken maar toen was de dienst al bijna afgelopen, toen werd ons verteld dat het ook elke woensdagavond is! Dus next week: swing time!!

Aankomend weekend een nachtje in de bush slapen met het bushcamp. Ik weet niet precies wat we gaan doen, hoorde wel dat de omgeving daar super mooi is en dat we een kampvuur gaan houden. Waarschijnlijk gaan we ook de San (zo’n stam) ontmoeten dus ik ben benieuwd.
Jullie horen het de volgende keer! X





  • 01 Oktober 2009 - 12:41

    Lein:

    Haaii Mar, jij vermaakt je wel daar! :D En was het etentje gister ook nog gezellig?
    Ik ben benieuwd hoe dat nachtje in de bush wordt! Hihi..

    Kus

  • 05 Oktober 2009 - 13:43

    Inge:

    Wow vet hoor Marianne, klinkt allemaal helemaal geweldig! Blijf je verhalen lezen.. nu nog de foto's! Heel veel plezier nog.. ik ben al op de helft van mijn stage, nog 10 weken en feest gaat voor mij beginnen! Nu super druk met vanalles en nog wat.. gala organiseren is ook super leuk! x

  • 06 Oktober 2009 - 14:20

    Es:

    Marianneke, hoe ist het dan? Ik kon deze site maar niet vinden, dus heb bram maar even aangesproken (A)... Wel naar je zin zo te lezen, mis je wel hoor :)! Het is iig een btj stil zonder jou!! Ik had je nog een smsje gestuurd, maar ik denk dat je een ander nr hebt daar... Hoor het nog wel van je dan toch D?!
    Veel plezier nog, en kijk je wel een btj uit daar :P! Kusss

  • 06 Oktober 2009 - 17:25

    Arianne:

    Hey Marianne en Malou!
    Zo..dat is wel ff een stukie beter dan! Dichter bij je stageplek!
    Hoe bevalt het op stage?
    De verhalen brengen het erg goed over dat jullie het naast de stage erg leuk hebben!
    Hoe is het weer nu bij jullie? Hier regent het nu al 2 dagen :S
    Maarja..stage is bij mij erg leuk! Leuk 'team' en ik maak bijna elke dag wel iets bijzonders mee!

    Ik wacht al op jullie volgende verhalen!!

    -x-

  • 09 Oktober 2009 - 08:55

    Elise:

    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huissie!
    Klinkt echt heel gaaf al die verhalen! Volgens mij zit je echt wel super ontspannen daar...
    Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar het verhaal over de bush!!!

  • 16 Oktober 2009 - 15:28

    Maaike, Nichtje Tess:

    Hey Marian,

    Wow wat vet allemaal zeg! En je mattie Afrikaans kampioen surfen!!! Nou als je terug bent moet je mij maar effe laten zien hoe je de golven op z'n afrikaans moet pakken:p

    Heel veel plezier meid en geniet ervan!

    Kus Maaike van de Pavoordt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Kerstvakantie in de zon

19 December 2009

WK Loting

01 December 2009

Wijntour & Synergy

11 November 2009

Poolparty en ander gekkigheid

30 Oktober 2009

Trip Krugerpark en Johannesburg
Marianne

Actief sinds 07 Sept. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 56474

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 19 Augustus 2012

Working holiday in Australië

01 April 2011 - 10 Mei 2011

Koffie in Ethiopië

28 Juni 2010 - 24 Augustus 2010

Thailand & Laos

09 September 2009 - 01 Februari 2010

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: