Poolparty en ander gekkigheid - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Poolparty en ander gekkigheid - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Poolparty en ander gekkigheid

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

11 November 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi peoplesss!

En toen waren er weer twee maanden voorbij.. De tijd vliegt echt als een speer!

‘Time flies when you’re having fun’ zeggen ze altijd en dat kan ik absoluut beamen! Ik heb het nog steeds super naar mijn zin hier namelijk.

Vorig weekend werd ex-housemattie Marcella (ook wel bekend als Marcel to the A) 21 jaar. Dat moest natuurlijk gevierd worden! Wat een toeval dat Joyce om de hoek woont, met een zwembad in de tuin; dat vraagt natuurlijk om een poolparty!

En zo geschiedde.. Op zaterdag 31 oktober was Marcella’s verjaardag, genaamd ‘Goud&Fout, Bring&Braai and party all night long’, een feit!

Zoals we al verwachtten, werd het een gezellige boel met de braai bij het zwembad. Samen met Joyce, Brigitte en Malou hebben we Marcella een wijntour cadeau gedaan, die we zeer binnenkort gaan verzilveren!

Ondertussen ging iedereen lekker z’n gang met allerlei soorten drank op de ‘foute’ muziek, totdat er een fles Malibu op miraculeuze wijze verdween.. Iedereen zoeken, maar hij was echt spoorloos. Achteraf gezien heeft dat de lever van menig partyganger bespaard, dus het was maar beter zo.

Na het feestje belandden we in taxi’s richting Long Street, uiteraard de Dubliner waar het feestgedruis nog even doorging! Top!

De volgende ochtend heeeeerlijk fit wakker geworden, en nog maar een keer een duik genomen bij Joyce in het zwembad. Weljaat, je leeft maar 1 keer! We trokken de koelkast open en wat stond daar nu? Compleet gehuld in een plastic zak: de fles Malibu! HAHAA!! En de grap was: die zak hebben we er zelf omheen gedaan toen we de fles kochtten, oeps! Lekker handig weer.

Daarna snel door naar Durbanville, naar m’n achterneef Ron omdat hij een braai hield. Haha, we blijven maar doorbraaien hier! Het was ook weer erg gezellig, lekker de hele dag in de tuin gezeten in apart braai deel (ik maak geen grap) en zoals het mijn Zuid-Afrikaanse familie betaamt, MOESTEN we aan de wijn. En dat op de zondag, oef!

Maar eigenlijk ging het prima, met dank aan DE truc: véél ijsblokjes erin! ;-)

Ondertussen hadden Malous ouders zich gevestigd in ons apartement want ze zijn hier een paar weken op vakantie! Malous vader ligt op de grond op een luchtbed, haar moeder ligt ernaast op de bank! We waren helemaal blij want de koelkast zat gelijk vol, hihi. Dus we kunnen weer even vooruit.

Afgelopen zaterdag gingen we met z’n vieren naar Hermanus, kayakken tussen de walvissen!

Die nacht werd ik al een paar keer wakker omdat het buiten keihard waaide. Ik dacht, dat belooft wat met windkracht 80 kayakken op zee tussen de walvissen! :p

Eenmaal aangekomen in Hermanus bleek dat het te hard waaide om te gaan kayakken, het was te gevaarlijk. Balen natuurlijk, maar vanaf de uitkijkrots zagen we een walvis met jonkie super dichtbij langs zwemmen! Dus we konden het alsnog erg goed zien. In die baai bij Hermanus zie je trouwens echt overal walvissen.. van die zwiepende staarten uit de zee vandaan enzo, heel cool om het in het echt te zien!

De rest van de dag zijn we een beetje blijven plakken in Hermanus, het is een gezellig dorpje en we hebben er ook echte traditionele boboti gegeten.. baie goed kan ik je zeggen! ;-)

Op de terugweg zijn we naar Betty’s Bay geweest, naar de pinguins! We hadden ze natuurlijk wel eens eerder gezien bij Boulders Beach, maar eigenlijk was dit (ondanks de orkaanachtige omstandigheden) nog veel leuker! Je loopt namelijk echt tussen de penguins, je ziet ze overal rondwaggelen en in het water springen. Zo grappig!!

‘s Avonds zijn we voor het eerst uitgeweest in omgeving Muizenberg, namelijk in Kalk Bay. De tent heet Brass Bell, het tentje werd ons door verschillende mensen aangeraden dus de verwachtingen waren hoog!

Toen we er binnenkwamen wisten we niet echt wat we ervan moesten denken. Overal lag water want het dak lekte. Maaarrrr.. er was wel een liveband met leuke muziek!

Na even chillen gingen opeens de lichten aan om 12 uur! Haha, ja hoor de tent ging sluiten! Wat een gekkigheid zeg, normaal gesproken ga je pas om 12u van huis weg om uit te gaan en hier gooien ze gewoon de boel dicht.

Maar in dit geval waren we wel blij dat we weggingen want er liepen wel een hoop leipe snuiters rond daar!

De volgende dag zijn we ‘s middags naar Waterfront geweest, een heel mooi gepimpt winkelcentrum vlakbij Sea Point. We zijn naar de film van Michael Jackson geweest. Swingin’ till the bone baby!

I know.. om die film te zien hoef je niet special naar Zuid-Afrika, maar ik wilde het toch graag even melden! J

Al met al, weer veel leuke dingen gedaan! En het gaat alleen maar door, want de wijntour komt er natuurlijk aan, en binnenkort gaan we naar een driedaags festival! Wordt leuk!

Ik hou jullie op de hoogte.

X

• 15 November 2009 - 14:06

Ex-huisgenoot:

Dat heb je wederom mooi omschreven :P

We zijn nu net terug an de wijntour, het was super tof :D Ik voelde me gewoon weer jarig! hahah!! Ik kijk uit naar je volgende blog over de wijntour :D

Xx Marcella

• 26 November 2009 - 12:54

Ria:

Geweldig allemaal weer, veel plezier en ik mail je, kuss.

• 26 November 2009 - 12:56

A.kooij4@chello.nl:

liewe marianne,ek het jou brieve gelees, baie interessant! misskien eenkantig! slegs feeste en braaie! hoe is jou werk? ek denk dat jou pa en ma ook nie veel van jou werk weet nie. hoe is my afrikaans?
    ik had ooit een ZA vriendje en later was mijn halve schoon-familie 'boere'. en hoe is jouw afrikaans, zulu, xosa of leef je helemaal in een engelstalige, wit-mense gemsch.? ook niet gek, je hebt er wellicht meer aan in de toekomst!
    wat een land, zou je er niet willen blijven? heb je soms niet een ietsie-pietsie heimwee?
    geniet ervan en vergeet de Here niet!
    liefs
    je tante aryaan