Bushcamptime! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Bushcamptime! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Bushcamptime!

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

12 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee luitjes,

Vorig weekend zijn we naar het bushcamp geweest. We hadden geluk want het was suuuuuper mooi weer dus dat was goed getimed!
Eenmaal aangekomen in !KWa ttu (ja ja ze houden hier wel van moeilijk uit te spreken namen) konden we gelijk onze anti mug gebruiken want we werden meteen helemaal lekgeprikt!
Onder begeleiding van San mensen werden we daar in de buurt met een kar rondgereden en stopten ze af en toe om dingen uit te leggen, bijvoorbeeld hoe ze sieraden maken enzo.
Daarna zijn we lopend verder gegaan, tot grote ergenis van sommigen omdat het er krioelde van de mieren en (bijna) iedereen liep op slippers haha.
Eenmaal boven konden we genieten van een super mooi uitzicht, ik zou zeggen: zie foto’s (op hyves)! Ik werd trouwens wel een beetje gek want ik had de hele dag al traanogen, last van een allergische reactie ofzo.. echt heeel irritant!
‘s Avonds hebben we een braai gehad bij het camp, was hartstikke gezellig maar door de rook van het vuur gingen mijn ogen alleen nog maar meer prikken + tranen en leek het net alsof ik de hele tijd zat te janken. Ben dus lekker op tijd m’n bedje ingedoken in onze luxe tent!

De volgende dag zijn we zelf naar West Coast Fossil Park geweest, een nationaal park vlakbij het bushcamp. Steeds stoppen onderweg omdat er een schildpad overstak, struisvogels renden, een slang op de weg zat, springbokken voorbij huppelden of omdat we bijna een groep struisvogel junkies aanreden! Ook de natuur daar was er heel mooi, lekker rustig en een top strandje. Op de terugweg eindelijk zebra’s gezien, woehoe!
Daarna hebben we gegeten bij een Nederlands pannenkoekenrestaurant, dat is af en toe nodig zodat we onze roots niet vergeten ;-)

Afgelopen woensdag zijn we naar een Gospel Church geweest, lekker swingen met z’n allen! De dienst begon met een welkom: iedereen ging dwars door de kerk heen lopen om elkaar een hand te geven en welkom te heten! Was lachen man. Wij vier (Malou, Marcella, Brigitte en ik) vielen natuurlijk erg op want we waren de enige blanken, maar dat mocht de pret niet drukken!

Donderdagavond hebben we nog een braai gegeven, vrijdagavond bij die anderen wezen eten en dan zouden we zaterdag gaan verhuizen naar Muizenberg!
Maar eerst even naar de verjaardag van achterneefje in Brackenfell (vlakbij Bellville). Gezellig hoor! Daarna wilden we gelijk doorgaan naar ons nieuwe stulpje, maar de electriciteit was kapot en de electricien kwam pas een maandag!
Na een beetje heen en weer gebel hebben we afgesproken dat we nog 2 nachten langer in Observatory konden blijven zodat we maandag (vandaag dus!) echt gaan verhuizen, als er electriciteit is!
Ondertussen is er voor de tweede keer ‘ingebroken’ in onze auto. Er lagen pannen en kussens in de achterbak maar dat kon je vanaf buiten niet zien. Een klein ruitje vooraan is ingeslagen, via dat raam is de deur opengemaakt en ze hebben de pannen vanuit de binnenkant van de auto uit de achterbak gehaald en.. op de voorste stoelen gezet (?!). Niet eens iets gejat! Wat een kansloze inbraak zeg!! Maarja, gelukkig is er niets gestolen, alleen wel een beetje balen van dat ruitje!

Gister nog naar een kite festival geweest in Muizenberg, een hele happening daar! Was erg gezellig met al die marktkraampjes en live muziek! Alvast even sfeer proeven in onze nieuwe hometown :-D

Dit was het weer, tot snel! X

• 12 Oktober 2009 - 16:19

Annemiekje:

Whahahahaha wat een inbraak! Die ZuidAfrikanen zijn net Belgen ;)
    Wel echt super gaaf dat je echt bij zo'n stam bent geweest enzo, khad de foto's natuurlijk al gezien maar het verhaal erbij miste ik toch wel een beetje :)

*knuffel*