Kerstvakantie in de zon - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Kerstvakantie in de zon - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie in de zon

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

16 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee jongelui,



Daar ben ik dan weer eindelijk na een paar weken chillen!

Het begin van onze vakantie is ingeluid door middle van een champagne cruise. Met een zeilboot vanaf Waterfront richting Blouberg strand varen en dat onder het genot van onbeperkt champagne! Super gezellig, top weertje, mooie views en beter dat we onbeperkt champagne mochten drinken want we hadden wel een borrel nodig aangezien we bang waren dat de boot omwaaide! Gelukkig kon Maaike aan de Japanse televisie uitleggen dat ‘the ship is not going to capsize’.. haha!!

Na deze tocht zijn we gezellig met Rob z’n ouders wezen stappen in Long Street tussen een groep kerstmannen en -vrouwen. Super natuurlijk!



De volgende dag heb ik samen met Frederik, Rob en zijn ouders de Tafelberg beklommen. Soms was het nog best pittig, maar eenmaal boven bleken alle inspanning het meer dan waard te zijn! Wat een SUPER uitzicht zeg.

De lucht was ook nog eens kraakhelder dus de hele stad (+ omgeving) was goed zichtbaar.

Terug met de kabelbaan, het liftje ging echter heel snel dus ik ben de rest van de avond doof geweest omdat m’n oren gelijk dichtzaten haha.



Inmiddels zijn we ook een paar keer wezen surfen, de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Eind december heb ik een nieuwe mattie gemaakt van wie ik een surfboard en wetsuit kon lenen; het meisje bleek heel goed te kunnen surfen dus ze heeft me wat technieken bijgebracht! Toppie natuurlijk!!

Klein probleempje nu: eergister is er iemand in Fish Hoek (naast Muizenberg) opgegeten door een haai dus ik durf niet meer zo!!



Rond kerst (nadat de kitende Maaslanders weg waren, was trouwens super gezellig dat ze er waren!!) was iedereen op pad, alleen Frederik en ik waren nog over dus we besloten een paar keer te gaan hiken! Signal Hill zijn we opgeklommen en we hebben de Silvermine hike gedaan bij Muizenberg. Je klimt over een berg en opeens is daar een heel gebied waarvan ik niet eens wist dat Zuid-Afrika erover beschikte!

Het zag er een beetje Scandinavisch uit daar ineens. Heel mooi natuurlijk, en ook bovenop de berg weer een top uitzicht over de Muizenbergse kust!



Op 1 januari zijn m’n ouders gearriveerd in het land! Ik heb een reisje van 1,5 week met ze gemaakt. Eerst via Route 62 door de dorre vlakten van de Western Cape gereden. Overnacht in Montagu en Oudtshoorn (die laatste staat bekend om de struisvogels) en vervolgens door naar de kust, de Garden Route. Eerst nog naar de Cango Wildlife Range, een sort reservaat voor allerlei dieren. Krokodillen, cheeta’s, witte leeuwen, Bengaalse tijgers, jonge tijgertjes en cheeta’s, stokstaartjes, zeekoeien.. noem het zo gek maar niet op of ze hadden het daar wel. Ik ben nog bij 2 tamme cheeta’s in het hok geweest om ze te aaien.. zoooo lief!!!

Daarna veel gezien bij de kustplaatsen Tsitsikamma, Plettenberg Bay (naast dolfijnen gevaren op zee!), Knysna (lagunes), Wilderness en Mosselbaai. Toen door naar Swellendam. Een mooi dorpje dat met name bij mijn ouders erg in de smaak viel door de mooie gebouwen huizen in Kaaps-Hollandse bouwstijl, net zoals ze dat hebben in Stellenbosch. De laatste dag van onze trip was in Hermanus. Helaas zijn er nu geen walvissen meer te spotten omdat het seizoen voorbij is, maar toch nog heerlijk gechilld daar. Op de terugweg een oud-collega van m’n pa opgezocht op z’n boerderij in Gordon’s Bay en allerlei wilde verhalen over Zuid-Afrika van die man aangehoord.



De laatste weken stage zijn nu ook aangebroken.. eigenlijk moet ik heel hard gaan werken aan m’n verslag! Vanaf maandag ga ik dat ook echt doen! ;-)

Eerst even genieten van het weekend die over een uurtje van start gaat. Het plan is: vanavond naar een restaurant in een boomhut (ja, ik snap het ook niet!), morgenochtend met o.a. m’n ouders de Tafelberg oplopen via de botanische tuin Kirstenbosch, in de middag een poolparty/braai en zondag naar Robben Island! Helemaal super toch.

En dan willen we volgende week gaan sharkcage diven.. het is onze laatste kans en eigenlijk wil ik die unieke ervaring niet missen!



Veel schaatsplezier en nu echt: tot snel!!

Xxx


  • 16 Januari 2010 - 10:06

    Annemieke :

    ik las Stellendam ipv Swellendam, ik snapte er even niks meer van en toen kwam ook nog eens Stellenbosch whahaha ;)

    en je hebt helemaal gelijk, je moet snel maar weer leven in ons drukke bestaan pompen! :D

    tot snel!
    x


  • 23 Januari 2010 - 10:38

    Jennifer :

    Hii Marian,
    ben echt zo jaloers na het lezen van al je verhalen! Wat super vet allemaal..
    en wat is de tijd voorbij gevlogen zeg, over 9 dagen alweer thuis?? woow hee..
    nou geniet er nog van die laatste dagen en alvast een goede terugreis!

    ow en kijk je uit met dat sharkdiven.. lijkt me doodeng! :O

    lieefs jen (vd basisschool :P)

  • 15 Juli 2010 - 17:32

    Yoeri:

    Ik heb meteen maar even je afrika verhalen gelezen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Kerstvakantie in de zon

19 December 2009

WK Loting

01 December 2009

Wijntour & Synergy

11 November 2009

Poolparty en ander gekkigheid

30 Oktober 2009

Trip Krugerpark en Johannesburg
Marianne

Actief sinds 07 Sept. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 56463

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 19 Augustus 2012

Working holiday in Australië

01 April 2011 - 10 Mei 2011

Koffie in Ethiopië

28 Juni 2010 - 24 Augustus 2010

Thailand & Laos

09 September 2009 - 01 Februari 2010

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: