Trip Krugerpark en Johannesburg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Trip Krugerpark en Johannesburg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Trip Krugerpark en Johannesburg

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

30 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey allemaal,

Malou en ik zijn ondertussen goed gevestigd in ons apartement in Muizenberg, na wat cleanwerk was het stulpje helemaal in orde!
Veel van Muizenberg hebben we trouwens nog niet gezien, we zijn elk weekend van plan om te gaan stappen en matties te maken daar, maar steeds hebben we wel weer een feestje in Cape Town! En daar zeg je natuurlijk geen nee tegen :D

Vorige week zaterdag zijn we naar de Old Biscuit Mill geweest in Woodstock, een wijk naast onze vorige woonwijk Observatory die bekend staat als een ‘gevaarlijke’ wijk. Old Biscuit Mill is een heel kneuterig marktje waar van alles en nog wat te koop is, dus daar hebben we even gezellig geshopt met een paar meiden!
Daarna lekker lazy op het strand gehangen in Camps Bay, waarna rond een uur of 4 de poolparty bij die anderen in Sea Point op de planning stond!
Het zonnetje scheen heerlijk, wijntje erbij, af en toe een duik in het zwembad en chillen maar! Ja hoor, was ZEER GOED te doen :D
Als afsluiter naar Long Street om nog even door te partyen tot in de kleine uurtjes!
De volgende dag vroeg Joyce (woont om de hoek bij ons oude huis in Obs) of we kwamen chillen bij het zwembad in haar tuin.. en wederom zeg je dan geen nee! Lekker bijgekomen daar van het stappen en daarna.. sushi! Herrrrlich.

Voor het afgelopen weekend hadden we een tripje gepland met onze ex-huisgenoot Marcella. Vier dagen naar Johannesburg en het Krugerpark!
De eerste dag zijn we van Kaapstad naar Joburg gevlogen, vanaf daar zijn we met een huurauto naar Nelspruit gereden (500 km verder dus dat was nog een aardig ritje) om te beginnen aan de Panorama route!
De Panorama route is een route om en nabij Nelspruit, Sabie en Graskop waar suuuper mooie natuurverschijnselen zijn te zien, zoals Bourkes Luck Potholes (uitgravingen in rotsen door de rivier), God’s Window (kei mooi uitzicht dat reikt tot Mozambique als het helder is, en ja hoor.. geen wolkje aan de lucht!), Three Rondavels (bergen met een gek vormpje) en nog meer zoals watervallen enzo! Overnachten in een backpackers en de volgende dag de Panorama route afgemaakt om vervolgens door te tuffen naar het Krugerpark!
We reden het park in en de impala’s sprongen gelijk aan alle kanten voorbij! Na een kwartiertje moesten we vol in de remmen omdat er giraffen op/naast de weg stonden. Gewoon een op een paar meter afstand, zo cool! Vlak daarna stuitten we op een groep olifanten met jonkies die wilden oversteken! Gelijk de fototoestellen en filmcamera’s in de aanslag om alles te vereeuwigen, dat snap jij wel!
Daarna verder gereden en nog allerlei beesten gezien: wildebeesten, kudu’s, impala’s.. echt je kan het zo gek niet verzinnen of we zagen het wel.
In het gebied Skukuza (in Kruger) hebben we een overnachting geboekt in een vet chill bungalowtje! Daar aangekomen moesten we snel onze proviand veilig stellen want er lag een baviaan op de loer! Rond een uur of 5 gingen we met de safari kar mee voor een drie uur durende trip waarbij we buffels hebben gezien, zebra’s, weer giraffen, olifanten en kudu’s, nijlpaarden, een hyena en een leeuw die een versgevangen buffel aan het verorberen was!
Op een gegeven moment liep de leeuw een half rondje om de safari kar, best eng want er zaten helemaal geen ramen in die kar dus de leeuw had ons zo kunnen aanvallen als ie honger had gehad! Maar gelukkig stond er al een buffel op het menu voor hem dus we kwamen goed weg.
De volgende dag zelf weer door het park gereden en een luipaard gespot en een neushoorn (en nog meer olifanten, giraffen, leeuwen, kudu’s etc). Dus we hebben gewoon de hele Big 5 (leeuw, neushoorn, buffel, olifant, luipaard) gezien zoals dat heet! Schijnt heel zeldzaam te zijn, dus we zijn nu natuurlijk zo trots als een pauw :D
Vervolgens reden we het park uit, en daar werden even een paar krokodillen gespot in een riviertje!!

Uiteindelijk zijn we het park weer uitgereden, terug naar Johannesburg. In een klein dorpje vlak voor Joburg, genaamd Kinross, hebben we overnacht in een super chill huis waar we hebben afgedingt till the bone waardoor we er voor een prikkie hebben getukt!
De volgende ochtend werden we er al weer vroeg uitgekickt door de eigenares, maar dat was prima want we wilden zelf ook al weggaan. In Johannesburg een beetje rondgekeken en het Apartheid Museum bezocht. Het is een erg mooi museum met allerlei voorwerpen, brieven en eigendommen van vrijeheidsstrijders als Nelson Mandela en Oliver Tambo Heel indrukwekkend!
Na het zien van al die filmpjes hoe de blanken de zwarten hebben behandeld in de tijd van de apartheid voel je je gewoon bijna schuldig omdat je blank bent! Echt erg wat er allemaal gebeurd is hier. We kunnen nog steeds niet begrijpen hoe het heeft kunnen gebeuren dat de Apartheid werd ingevoerd, met de Tweede Wereldoorlog nog vers in het geheugen! En wat we al helemaal niet snappen is waarom je echt zo goed als niets merkt van haat vanuit de zwarte bevolkingsgroep! Wel beter natuurlijk, maar ook zeker wel heeel bizar!

Na dit bezoek zijn we naar het vliegveld gereden en weer veilig naar Kaapstad teruggevlogen in een knaloranje vliegtuig van Mango Airlines! Letterlijk Oranje Boven dus, haha!!

Dit weekend staat er weer een poolparty in het verschiet, en de week erna willen we gaan kayakken tussen de walvissen.. super cool!

Je hoort het next time!

groetjes dianne( nichtje)

• 09 November 2009 - 12:48

Ex-huisgenoot!:

Hey Chabbie!

Mooi gesproken, Krugerpark was echt super gaaf!! Het lijkt al weer een eeuwigheid geleden...

Beter trouwens dat we de poolparty vorig weekend was en niet dit weekend!! Want het weer was nou niet echt om over naar huis te schrijven...

Ik zie je vnv, dan mogen we weer genieten van jullie kook kunsten :D

Xx Marcella