WK Loting - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu WK Loting - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

WK Loting

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

19 December 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een hele goeie morgen allemaal,

De laatste dag stage van 2009; een mooi moment om een blog te schrijven over de afgelopen 2 weken.

Op vrijdag 4 december was het dan zover.. de final draw oftewel de loting voor het WK! Aangezien het toernooi in 2010 in Zuid-Afrika wordt gehouden, is het hier een hele happening. Overal hangen advertentieposters en ander promotiemateriaal om alvast helemaal in de stemming te komen. Ook aan het wegennet wordt hard gewerkt om te boel nog een beetje toonbaar te maken (nee hoor, zo erg is het niet), en dit is erg irritant omdat het veel file’s veroorzaakt! Maar goed, ‘voor wat hoort wat’ zeggen we dan maar!

Compleet in oranje gehuld arriveerde ik met een stel Nederlanders in Long Street. Het was erg druk en we besloten in een straatje verder nog snel ff wat te eten voordat de draw begon. Toen we eenmaal terug wilden naar Long Street mochten we de straat niet meer op, elke toegang was afgesloten want de straat was te vol met voetgangers!!

We baalden als gekken want we hadden al kaartjes gehaald voor het Oranje Café en het zag er even naar uit dat dat hem niet ging worden voor ons!

Totdat we een club ontdekten met de ingang VOOR het hek, en de uitgang ACHTER het hek. Snel een kaartje gekocht voor deze kroeg en alsnog Long Street opgesneakt!

De mensen op Long Street stonden naar grote beeldschermen te kijken naar de loting. Wij gingen de Oranje kroeg in, om onder het mom van Hollandse saamhorigheid de draw te kunnen zien! Het was een erg gezellige avond met als extra pluspuntje de gunstige poule waarin Nederland is ingedeeld..!!

De volgende dag was het 5 december.. en of je nou in Zuid-Afrika zit of niet, Sinterklaas moet ALTIJD gevierd worden. En zo geschiedde.

Joyce werd provisorisch door ons omgetoverd als Sinterklaas, zodat we de groep in Sea Point konden verrassen met een onverwacht bezoek van de goedheiligman!

We hebben daar ‘s avonds een grappig dobbelspel gedaan met allerlei Sinterklaascadeautjes dus dat was natuurlijk weer lachen, gieren, brullen!

De zaterdag erop ben ik met Rob, Maaike en een gids naar Crystal Pools geweest. Dit is een gebied vlakbij Gordons Bay tussen de bergen. Er zijn hier veel natuurlijke ‘zwembaden’ te vinden, omringd door watervallen, en rotsen die als duikplank kunnen dienen! Echt gaaf. De gids is een vriend van Rob en Maaike en hij ging in zijn vrije tijd een clooving tocht met ons doen, super aardig van hem!

De clooving tocht hield in dat we gingen hiken, veel klimmen, klauteren en af en toe een duik vanaf een rots in een verkoelend meertje! De omgeving daar is echt supermooi, heb echt een mooie dag gehad daar! En de spierpijn in mijn bovenbenen voel ik nu nog steeds.

‘s Avonds kwamen ere en paar gasten van onze school Cape Town Airport binnen, die lui ff opgehaald en gelijk meegenomen naar de kroeg. Haha gezelliggg!

Over een paar uurtjes ga ik de vakantie inluiden met een braai hier bij Diva (het stagebedrijf) en vanavond nog een afsluiter met alle 4exchange studenten!

Morgen is het plan om eindelijk een keertje te gaan golfsurfen. We wonen nu al ruim 2 maanden in Muizenberg, maar hebben hier nog nooit gesurfd. Schandalig gewoon!

Zaterdag champagne cruise en zondag ga ik voor poging 2: de Tafelberg beklimmen.

Kortom: het wordt weer een super weekendje!

Fijne feestdagen!

X Marianne