Wijntour & Synergy - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Wijntour & Synergy - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Wijntour & Synergy

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

01 December 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee allemaal!

Hoe gaat het daar in Holandia? Ik hoop goed! Heb weer een hoop te vertellen dus ik steek gelijk van wal.

Zoals ik al in mijn vorige blog heb geschreven, zat er een wijntour aan te komen ter ere van Marcella’s verjaardag! Op 14 november ging het dan gebeuren.. 9 meiden in een busje die van de ene wijnboerderij naar de andere werd gereden!
‘s Ochtends gingen we een beetje op tijd met de chico’s richting Stellenbosch, HET wijndorp! Als je in dit dorp rondloopt heb je af en toe het idee dat je in Nederland rondloopt. Dat komt met name door de gezellige straatjes en de zogeheten Kaaps-Hollandse bouwstijl; huizen met Nederlandse uitstraling dankzij gevels etc.
We hadden een busje met chauffeur geregeld in Stellenbosch, die ons de hele dag zou oppikken van een wijnboerderij en ons naar de volgende zou brengen, in totaal 6 boerderijen.
Ik had verwacht dat we bij de boerderijen nog een rondleiding zouden krijgen met uitleg over bijvoorbeeld het productieproces van de wijn, dit was echter nergens het geval! Het ging het puur om het proeven. Nouja ook leuk! Was hartstikke gezellig, en naarmate de dag vorderde werd het alleen maar gezelliger! ;)
Na de 4e boerderij was het al 17h00 geweest, dus de wijntour zat erop! We gingen ff chillen in de backpackers die we hadden geboekt (allemaal op 1 kamer, gesjelliee!) en daarna uit eten in het dorpie om vervolgens te gaan stappen. Het is daar wel van de chique lui moet ik zeggen. En er is nog een trend gespot in Stellenbosch en nabije omgeving: de snor, de MOUSTACHE!!
Haha, al die jonge gasten met snor, het is echt geen porum! Maarja blijkbaar vinden ze het zelf wel erg sexy dus prima!

Het vorige weekend zou ik onder andere met Malous familie de Tafelberg gaan beklimmen, helaas werd ik gegrepen door een buikpijn dus dat ging hem niet worden voor mij! ‘s Middags ging het iets beter dus ik besloot met de anderen mee te gaan naar een feestje in een township. Nadat we ons hadden verzameld en een minibusje hadden gefixt, wilde de bestuurder van het busje ons niet naar het township brengen omdat het veel te gevaarlijk was zei hij. Eerst geloofden we het niet echt, maar hij zette het busje aan de kant en we kregen een heel pleidooi over hoe gevaarlijk het wel niet was daarzo! Hier werden we een beetje bang van dus we besloten om toch maar niet te gaan. Jammer, want het had wel een unieke ervaring geweest in zo’n township.

Intussen verloopt alles op de stage ook op rolletjes. Ik krijg van veel mensen (vooral familie haha) te horen dat ik het alleen maar heb over feestjes en andere leuke dingen, en niet over stage! Dus bij deze: ik ben nog steeds bezig met de houdbaarheid van Imunut (voedingssupplement) te onderzoeken. Dit onderzoekt verloopt over een periode van 2 jaar, dus de tijd dat ik hier zit help ik gewoon mee met o.a. organoleptische testen, microbiele en chemische testen. Ook kijk ik vaak mee bij Quality Control omdat ik voor deze afdeling verbeteringen aan moet dragen aan het einde van de stageperiode.

Afgelopen week ben ik met de stichting St. Joseph’s Home meegeweest naar een beach dag op het strand van St. James (naast Muizenberg). Op deze instelling wonen allerlei kindjes met bijvoorbeeld Aids/Hiv of andere ziektes. De kids gingen een dagje naar het strand, het weer was prima en het was erg gezellig dus ze hadden de dag van hun leven! Zie hyves voor een paar foto’s!

Afgelopen vrijdag zijn we met z’n zessen in de terrorbus naar een 3-daags festival gegaan in Franschhoek, vlakbij Stellenbosch.. jaja, de snorremansen waren dus weer ruimschoots aanwezig!
Eenmaal bij het festival aangekomen, zetten we snel de tentjes neer, want Malou en ik lagen in een tentje en Marcella in een ander tentje. Rob, Frederik en Esther lagen in de bus.
Het festival zelf bleek 1 groot feest! De muziek was verdeeld over een main stage en 2 andere tenten met o.a. drum & base, helemaal super! Ook waren er kermisattracties te vinden waar ik uiteraard dankbaar gebruik van maakte, samen met Rob&Fred (bij die laatste was het woord ‘dankbaar’ achteraf gezien niet echt van toepassing whaha).
De volgende dag, zaterdag, was het kneiterheet. We hebben de hele dag met alle mensen in de rivier gezeten die langs het terrein liep. Dus: chillen in het water met een lekker sappie erbij, helemaal goud!
‘s Avonds weer los bij drum&base, die andere tent en om 11u bij de Main Stage want Goldfish (Zuid-Afrikaanse dj) trad op, echt super!! Baalde echt toen het was afgelopen!
De volgende dag waren we het allemaal vrij snel zat dus we zijn weer lekker op huis an gegaan! Maar het was echt een super weekendje.

Pfoeh wat een verhaal weer. Binnenkort meer, want we hebben weer veel te doen zoals een feestje bij de WK loting en natuurlijk Sinterklaas vieren!!
Tot snel!

Joejoe xx

• 02 December 2009 - 05:39

Annemiekje:

Hallooooo
    Poeh niet meer van die moeilijke woorden gebruiken hoor! :P Maar opzich wel fijn om te horen dat je stage ook nog goed verloopt
    kGa tegenwoordig weer wat vaker met Nienke om en ik moet zeggen dat we je soms wel missen hoor! Helemaal toen Nienke oliebollen(!!!) had gehaald!

Succes met feesten en je stage! x

• 02 December 2009 - 18:38

Lein:

Hahaha de snor is weer helemaal terug daar! Misschien moet Ar hem ook maar laten staan dan ;) Neee gekkigheid.
    Het klinkt allemaal weer heel gezellig, en inderdaad, gelukkig gaat het ook op je stage nog goed.
    Nou kind veel plezier bij de loting, en met sinterklaas!

Kuss

• 04 December 2009 - 05:41

Pa:

Ha Jansje, Perfect om te horen op je weblog en je mails, dat het zo goed gaat met je.

Je achtergrondverhalen als journalist over het land worden ook steeds professioneler!

• 08 December 2009 - 13:01

Mandy Fleming:

Hey!

Grappig om jou blog hier ook tegen te komen! Wist helemaal niet dat je een waarbenjij bij houdt :)

Weet je trouwens waarom die snorren overal zijn (waren!)... het heeft te doen met Movember. De dudes laten hun snor staan in November, ter support van testicle cancer oid ;) weet je dat ook weer!

Spreek je xx.