Cape Point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Cape Point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Cape Point

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

23 September 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Aloha,

Weer even een update vanuit Verweggistan!
We beginnen inmiddels aardig te wennen aan de Zuid-Afrikaanse cultuur. Stonden we eerst nog raar te kijken als we een fietser zagen op de snelweg, of een auto met de klep open omdat in de kofferbak een hoopje mensen zit.. nu vinden we dat redelijk normaal.
Ook op de stage bij Diva zijn we goed gesettled, allebei een kantoortje met computer + alles erop en eraan, dus dat zit helemaal knor :D
Het enige nadeel is dat de stageplek best ver van onze wijk in Kaapstad vandaan is, 40 minuten rijden ongeveer. Daar komt bij dat onze auto zijn kuren heeft: ik heb hem de afgelopen dagen een paar keer moeten aanduwen omdat ie niet wilde starten! Een beetje gedoe dus, daarom zijn we nu ook op zoek naar woonruimte in de buurt van Kommetjie.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop geweest met een groepje Nederlanders. Op de heenweg reden we langs Muizenberg, en raad eens wat we daar zagen.. jaja: walvissen! Echt gaaf om ze zo te zien zwemmen in het echt. We konden het niet HEEL goed zien dus binnenkort maar even een walvisbaaitje opzoeken voor het betere werk!
We reden door naar Simon’s Town, ze hebben daar een gebiedje dat heet Boulders Beach en het staat bekend om de pinguins. Na enig speurwerk hadden we de chillende dieren gevonden tussen allerlei struiken en op rotsen, en ze zijn echt cool, haha!
Een uurtje later ongeveer reden we door naar Cape Point. Opeens zagen we twee bavianen langs de weg lopen, dus gelijk weer gestopt natuurlijk om een paar pics te maken. Onze huisgenoot (we noemen geen namen) vond het wel een goed plan om het raampje open te draaien zodat de foto beter zou lukken. Alleen.. er lag nogal wat eten in onze auto en daar worden die apen onwijs door aangetrokken dus opeens stond er een baviaan naast de auto terwijl het raam nog open stond. En wij maar roepen: DICHT DAT DING!! Wat doet ze: het raam de verkeerde kant opdraaien! Oeee.. scary moments!! Maar gelukkig was ie nog net op tijd dicht dus we konden weer opgelucht ademhalen.
Verderop, in Cape Point National Park, zagen we nog een hele groep bavianen (ja, nu vind ik het nog bijzonder) met jonkies.. best lief hoor!
Maar goed, bij Cape Point zijn we de auto uitgegaan en zijn we de berg opgelopen. What a view.. echt cool om te zien die twee oceanen aan beide kanten, de Indische en de Atlantische.
Toen naar ‘Kaap die Goeie Hoop’ zoals de Afrikanen het zeggen, en dat vond ik eigenlijk NOG mooier. Wat een uitzicht van bovenop die rots, super mooi! Het was ook erg zonnig dit weekend, wat alleen maar beter was natuurlijk.
Op de terugweg zagen we nog struisvogels en springbokken, voor foto’s check hyves want uploaden werkt vanaf hier niet echt op deze site.

‘s Avonds hebben we weer heeeerlijk gechilled met een koud wit wijntje in de jacuzzi van de buren! Wat een leven :D Daarna lekker m’n warme mandje in, we waren een beetje moe van de hele dag, en bovendien waren we sowieso al een beetje verkrekt omdat we vrijdagavond al aan het feesten waren geweest in een reggaebar!

• 24 September 2009 - 08:21

Annemiekje:

Wahoeeeee echt super cool allemaal! *jaloersss*
    En die foto's zijn ook echt vet! :D

x

• 25 September 2009 - 17:40

Katinka:

Hee dames!

Wat ontzettend leuk jullie avonturen te lezen en wat gaaf allemaal wat je meemaakt!!
    Geniet er van!

Xx Katinka

• 30 September 2009 - 16:33

Biet:

Oeehh klinkt nice Marr! ;) Foto's zijn ook heel erg leuk geworden! De jaccuzzi met wijn ziet er wel erg chillend uit! Me jealous! Nou veel plezier nog!

Kuskus