Down Under! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Down Under! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Down Under!

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

08 November 2011 | Australië, Melbourne

Matties en mattinas

Eerst ff dikke complimenten aan alle trouwe lezers: super bedankt voor alle berichtjes/mailtjes etc. als reactie op mijn vorige blog en foto's op FB! Het doet me erg deugd! ;-) Gewoon blijven doen aub!

Ondertussen zit ik alweer een week in Australie. Vanuit Taipei ben ik naar Sydney gevlogen, heeerlijk geslapen in het vliegtuig omdat ik een mega grote plaats had bij de nooduitgang. Ik voelde me erg verantwoordelijk voor de groep (hihi!), omdat ik in het geval van een crash of noodlanding de nooddeur moest openen en de leiding moest nemen over mijn medepassagiers. Gelukkig ging de vlucht goed en kwamen we veilig en wel aan in Sydney.

Eenmaal in Sydney stond James klaar om me op te halen. James ken ik van het backpacken in Laos en Thailand, en het is echt een super gozer. De eerste drie dagen heb ik bij hem in huis gelogeerd (top huis) en heeft ie me met van alles en nog wat geholpen. Hij woont samen met 2 huisgenoten (1 vriend+aanhang) in Clovelly Beach. Helemaal tussen de locals, geen toeristen, strand om de hoek..: beter kan het eigenlijk niet!
Wat ik de eerste dagen in Sydney heb gedaan is alles een beetje op orde krijgen; bankaccount geopend, belastingnummer aangevraagd en meer van dat soort ongein! Daarnaast natuurlijk als een malle aan het sightsee'en geslagen; Harbour Bridge, Opera House, The Rocks..je weet zelfff en dat onder een stralend zonnetje. Mijn eerste gedachten waren dan ook; hoe ga ik mijn ticket verlengen?? ;-)

Op een gegeven moment ben ik met James meegeweest naar een verjaardag van een vriendin van hem. Ze vierde het in een kroeg ergens bovenin een gebouw. Het was erg leuk om te zien hoe deze lui hun verjaardag vieren! Ik liep er als enige een beetje als een paupertje bij omdat al die meiden helemaal in cocktailjurkje gekleed waren en ik gewoon in broek+shirt, maar okee, dat mocht de pret zeker niet drukken!
De volgende ochtend hebben we de wekker om 05.30 gezet (alleen James en ik hoor), om vervolgens om 05.32 (recordje!) naar het strand te gaan om zeer romantisch (!) naar de zonsopgang te gaan kijken! Ik had dit fenomeen nog nooit in het echt mogen aanschouwen, dus het werd de hoogste tijd. En ja, het was het vroege opstaan Meer Dan Waard. Het was echt prachtig.
Vervolgens zijn we vanaf Clovelly Beach via Tamarama, Bronti en nog een ander strand (ik kom ff niet op de naam, sorry) naar het beroemde Bondi Beach gelopen. De route door de duinen langs de kust was helemaal geweldig. Ik stond er ook van te kijken hoe sportief alle vroege vogels daar waren; echt OVERAL zag je hardlopende en surfende mensen (ik heb het hier over half 7/7u 's ochtends)! Tegelijkertijd hebben we allerlei kunstwerken bekeken; er is deze maand namelijk 'Sculptures at the Sea' tussen Tamarama en Bondi Beach, echt erg leuk! Foto's volgen snel op Facebook.
Na deze top tocht zijn we teruggegaan naar Clovelly, snel ff een duik genomen en om half 10 waren we weer in James' huis, waar Lauren (huisgenoot) op me stond te wachten om me mee te nemen naar Manly Beach, samen met haar vriendinnen!

Dit was ook weer geniaal. Zij reed, ik zat er naast te genieten op de passagiersstoel terwijl we over de Harbour Bridge reden en "Dit is het leven," schoot er door mijn hoofd. Snel haar matties opgepikt en op het strand neergestreken in Manly. Toen die meiden na een paar uur weg moesten voor een high tea party, ben ik per ferry teruggegaan naar Circular Quay (vanaf daar per bus naar Clovelly). Deze ferry vaart precies tussen de Harbour Bridge en het Opera House door, wat uiteraard weer resulteerde in schitterende views! Voor ik het wist was ik weer in Clovelly en ben ik nog ff wezen chillen met James voordat ik het vliegtuig naar Melbourne pakte.

Mijn plan is om langs de oostkust te gaan reizen, maar met oud&nieuw wil ik weer in Sydney zijn. Na lang wikken en wegen leek het me het beste om te beginnen in Melbourne, hier een baantje zoeken en vervolgens met een zak vol geld (positief blijven denken) weer via de kust omhoog te reizen richting Cairns.
Op dit moment verblijf ik net ff buiten Melbourne in een hostel in St. Kilda (vanaf vanavond trouwens een paar dagen bij een kennis van James in huis - in het kader van geldbesparing).
Met een andere Nederlandse meid genaamd Aranka ben ik hier een beetje overal aan het rondkijken en over een paar dagen gaan we richting Adelaide om daar een paar weken sinaasappels te plukken! Het plan is om erheen te gaan via de Great Ocean Road. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt erg beroemd te zijn en 1 van de mooiste wegen ter wereld. Dit moet je wellicht met een korreltje zout nemen aangezien elk land zogenaamd een weg heeft die de mooiste ter wereld is (ik noem maar een Chapman's Peak in Zuid-Afrika), maar toch moet het pretty do-able zijn denk ik!

De komende dagen ga ik Melbourne City nog checken en proberen alle zaakjes helemaal op orde te krijgen (bankpas, ziekenfonds etc) en dan hoop ik jullie gauw weer te voorzien van een nieuwe blog! Sorry jongens, als dit een beetje ongestructureerd overkomt allemaal, maar ik zit nu echt als een race tegen de klok te tikken hier, dus dat kan de kwaliteit van de schrijfstijl enigszins beinvloeden!

Hou jullie dekking in ieder geval hoog en dan komt het allemaal goed.

Dikke knuffel vanuit Down Under!!
XX Marianne


  • 08 November 2011 - 06:53

    Mirjam:

    Murrr wat een geniaal verslag weer! Leuk leuk leuk!! Zo te lezen zit je best daar;) veel plezier nog en ik kyk uit naar je volgende blog;) xxx

  • 08 November 2011 - 07:52

    Pa:

    Bedankt voor je mooie reisverslagen. Ik ben blij, dat het allemaal goed gaat. Kijk uit.

  • 08 November 2011 - 08:35

    Elody:

    Aaah wat gaaf! Ik hield wel even mijn vraagtekens bij "romantisch" (!) : hoe romantisch was dát uiteindelijk geworden hihi:p en je schrijfstijl is leuk hoor! Ben benieuwd naar de foto's, zal vast en zeker jaloers worden op die prachtige uitzichten die je beschrijft ! Meid geniet ervan, dikke knuff en tot je volgende blog!!

  • 08 November 2011 - 09:44

    Marja:

    Super leuk verlsag mari, begin nu wel erg jaloers te worden hoor! Die zonsopgang wauww!! Ben benieuwd naar alle andere foto's! Heel veel plzier in Melbourne. Dikke kus vanuit het saaie Katwijk

  • 08 November 2011 - 15:59

    Tre:

    Leuk verhaal weer Mar! Klinkt goed allemaal :D

  • 08 November 2011 - 17:08

    Esther:

    Joehoe Marrie!!

    Echt leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent daar. En met die schrijfstijl, valt t allemaal wel mee hoor. Zet je ook hier een paar foto's op, want ik heb geen facebook (A)!
    Heel erg veel plezier nog daar, en uitkijken he?! Dikke kuss

  • 08 November 2011 - 17:49

    Ma:

    Hoi Jans,
    Prachtig verhaal, je hebt al lekker veel gezien! Hopelijk heb je snel werk en denk erom: doe voorzichtig!

    Xxx Ria

  • 08 November 2011 - 18:22

    Eva:

    Guard up Murrie Ann!
    Mooie verhalen... Stiekem mega jaloers! Hier inmiddels 12 degrees.. Snik snik snik...
    Kijk nu al naar je volgende do-able story uit! ;) xxx have fun, take care...

  • 08 November 2011 - 22:09

    Kokkiejakova:

    Briljant verhaal weer! Krijg meteen zin om te gaan reizen als ik je blog lees. We blijven je gezellig volgen :) X

  • 09 November 2011 - 04:39

    Marianne:

    Merci, mensen!! Es, speciaal voor jou zal ik binnenkort een paar pics op deze site of op Hyves gooien ;-)

  • 09 November 2011 - 20:16

    Fred:

    Thumbs up voor je verhaal mc! En met een galante vlam als James gaat het vast lukken om je weg daar te vinden ;-)
    have fun!!

  • 10 November 2011 - 16:44

    Tineke Vlasveld:

    Hoi Marianne, wat een geweldig avontuur weer!!Grappig dat je in Melbourne bent! Onze zoon met vriendin woont in St.Kilda. Heb je vast die zware storm van gisteren ook meegemaakt!!! Wij zijn vanaf 22 dec 5 weken in Australie. Wie weet lopen we elkaar daar ergens tegen het lijf ;).............Geniet ervan en heel veel plezier! Liefs Tineke Vlasveld (je weet wel van de lunchpad bij Estec.....)

  • 10 November 2011 - 22:48

    Marianne Van Der Kooy:

    Hee Tineke!! Wat leuk dat je wat stuurt! Haha, echt? Dat is ook toevallig, ik heb 3 dagen in een hostel in St Kilda gezeten namelijk en nu nog 1 nachtje in een buitenwijk (gardenvale). Morgen gaan we beginnen aan de Great Ocean Road. Zou wel erg grappig zijn als we elkaar tegenkomen, maar jullie gaan naar Melbourne neem ik aan? Want tegen die tijd zit ik alweer in Sydney!

  • 11 November 2011 - 07:24

    Tineke:

    Leuk!Leuk!Leuk!
    Wij blijven tot 2 jan in Melbourne en omgeving. Dan een paar dagen Sydney en vandaaruit Uluru-Darwin-Cairns-Brisbane-Melbourne. Heerlijk vooruitzicht!! Geniet maar lekker van alle mooie dingen en ik vind het reuze stoer wat je allemaal onderneemt!! Groetjes!!!!!

  • 11 November 2011 - 12:46

    Marianne Van Der Kooy:

    Super, dankjewel! Jullie trip klinkt ook niet verkeerd moet ik zeggen!! Veel plezier alvast. Mochten jullie nog zin hebben in een wijntje in Sydney dan zie ik een mailtje wel verschijnen :) !

  • 12 November 2011 - 18:34

    Melissa Vv:

    Wat schrijf jij leuke blogs ! :)
    Echt leuk om te lezen. Handig dat je die James al kende! Ga zo gelijk even wat foto's bekijken op je facebook. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Marianne

Actief sinds 07 Sept. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 56470

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2011 - 19 Augustus 2012

Working holiday in Australië

01 April 2011 - 10 Mei 2011

Koffie in Ethiopië

28 Juni 2010 - 24 Augustus 2010

Thailand & Laos

09 September 2009 - 01 Februari 2010

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: