The end - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu The end - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

The end

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

22 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

1 goeie avond,

Na 2 maanden zit het er weer op. Morgen vliegen we weer terug naar Nederland en als het goed is komen we dinsdagavond thuis.

Na Ko Tao hebben we een dag of 5 op een klein onontdekt eilandje, genaamd Ko Payam gezeten. We kenden daar iemand die samen met een Thais gezin bezig was een bar op te zetten. Eenmaal op het eiland bleken we de enige toeristen te zijn en waren vrijwel alle resorts en restaurants gesloten omdat het nu geen hoogseizoen is. Onze kennis daar sliep in ruil voor engelse les al die tijd gratis bij een local op de vloer en gelukkig was er ook nog een kamertje vrij voor jorien, mij en de jongen die een toen met ons mee reisde. Niet het allerbeste 'bed' dat we ooit hebben gehad, maar goed het was wel 1 van de leuksten! Op Ko Payam hebben we o.a. meegeholpen met de bar te bouwen, thaise kookles (papaya salad, oee!) gehad van zijn vrouw en verschillende gyspy villages gezien. Very nice!

Na een paar dagen zijn we doorgegaan naar Krabi, railay beach om precies te zijn. Railay beach is 1 van de mooiste stranden die ik ook heb gezien zo tussen de rotsen en palmbomen! Voor de rest lopen er veel apen rond en zie je overal mensen rotsklimmen. De bungalow was een beetje creepy omdat we 's nachts allerlei beesten in de kamer hadden. Gelukkig hadden we de klamboe paraat maar jorien kreeg nog wel de schrik van haar leven omdat ze dacht dat er een aap in haar rugtas liep te graaien.. aiii, verder maar niet over nadenken!
Na 3 dagen doorgegaan naar de droomlocatie.. Ko Phi Phi!

Van verschillende mensen hadden we al een tip gehad voor een goed backpackers hostel, en toen we strandden met de boot wisten we dan ook niet hoe snel we daar heen moesten aangezien we dachten dat iedereen er heen ging. ;)
Gelukkig waren er nog 2 bedden vrij in de dormitory met 17 bedden dus dat was een mazzeltje. Vanaf toen hebben we elke dag GEEN REET gedaan, alleen op het strand gelegen en beetje rondgestruind. En elke dag naar het view point (suuuper mooi uitzicht trouwens) gelopen om toch de conditie nog een beetje bij te houden. Voor de rest lekker elke dag aan de rijst met groente of curry bij onze favo locals, en het was dan ook balen dat we na 6 dagen toch echt terug moesten naar Bangkok!

Hier hebben we de hele dag geshopt op de weekend market.. iedereen schijnt dat helemaal geweldig te vinden maar ik vond het 10 keer niks! Veeel te druk en veel te veel herrie.. je krijgt er gewoon hoofdpijn van. Ondanks alles toch aardig wat bij elkaar geshopt voor een prikkie, zoals het een toerist betaamt, dan morgen eerst nog ff crashen op Dubai, en daarna.. weer lekker stampen in de kattekse feesttent! ;-)

Byebye x