zuid-thailand - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu zuid-thailand - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

zuid-thailand

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

04 Augustus 2010 | Thailand, Ranong

Sawadie!

Inmiddels zitten we alweer een tijdje te chillen op de eilandjes in zuid-thailand, en dat bevalt prima! Het begon met het eiland Koh Pangnang, vooral berucht om de fullmoonparties. We hebben een scooter gehuurd, en na een valpartij binnen 10 minuten toch nog veel van het eiland gezien. Je zou het niet verwachten maar er is daar nog aardig wat jungle te vinden.
De dagen naar de fullmoonparty zijn 1 groot feest, overal worden poolparties gehouden en hoor je muziek vandaan komen. Super gezellig natuurlijk! En de fullmoonparty zelf spant natuurlijk de kroon; het hele strand vol met swingende mensen!
Na dit feest zijn we nog 1 dag langer op het eiland gebleven om ff bij de komen en daarna samen met onze zimbabweze/australische buurjongen naar het buur-eiland Koh Toa gegaan.
Op Koh Toa zijn we het eiland rond wezen lopen. Ergens halverwege de berg spotten we een man die aan zijn resort aan het knutselen was. Je zag er nog niet veel van want er stonden een paar houten palen in de grond maar de man had er het volste vertrouwen in. Nadat hij vertelde dat er weleens mensen bij hem komen eten en dat hij dat erg leuk vond, besloten we de volgende dag met een zak groente en rijst opnieuw de berg op te gaan. Die man helemaal blij, en wij ook want we hadden ook gelijk een gratis overnachting te pakken! Gezellig bij het kampvuur gezeten en daarna in een hutje in het bos geslapen.. helemaal super!

Ook snorkelen is echt heel gaaf op Koh Toa, vooral bij Japanese garden; een hele mooie onderwaterwereld met super veel aparte vissen. Echt een aanradertje.
Op dit moment zitten we in Ranong te wachten tot onze boot vertrekt naar Koh Payam, een heel klein (vrij onbekend) eilandje. We gaan onze vrind uit chiang mai ff opzoeken want die geeft daar les op een school en hij is er een barretje aan het bouwen!
Dus wordt vervolgd..

Adiosss x

• 12 Augustus 2010 - 22:33

Pa:

Weer een mooi verhaal. Geniet van je vakantie en pas goed op jezelf