1 maand thailand en laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu 1 maand thailand en laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

1 maand thailand en laos

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Na bijna 1 maand op pad is het de hoogste tijd voor een blog. Op dit moment zitten we op de trein te wachten in hartje Bangkok.

Op de heenreis naar Thailand hebben we een tussenstop gemaakt in Dubai. We zijn daar een dagje met de metro en taxi door de stad heen gesjeest, 's ochtends om half 7 was het er al 35 graden en rond het middaguur liep dit op tot 50! Na een duik genomen te hebben bij het duurste hotel ter wereld, en na een beetje sightseeing (oa hoogste gebouw ter wereld) waren we het zat en hebben we een zwembad opgezocht. Dat was helemaal super dus we zijn er net zolang gebleven gezellig tussen de dubainezen tot het vliegtuig naar Bangkok vertrok.

De volgende ochtend vroeg waren we in Bangkok, hier zijn we een dag gebleven (de rest wacht op de terugweg) en vanuit hier door met de bus naar Chiang Mai (noorden). Chiang mai is leuk om in te fietsen, scooteren en jungle toers te doen! Dit hebben we dan ook gedaan, een 3 daagse trekking met o.a. hiking naar een bergstam bovenop een berg met overnachting, olifanten rijden, longnecks bezoeken (was een beetje nep), raften, bamboe vlot varen etc. Echt super gaaf!

Na chiang mai gingen we verder richting Laos, de plaatsen Luang Prabang, Vang Vieng en Vientiane (hoofdstad). Vooral Vang Vieng vonden we erg leuk, dankzij het tuben. Je gaat in een opblaasband over een rivier met allerlei kroegjes erlangs en overal word je er een beetje uitgevist door de kroeg eigenaar voor een gratis shotje. Voor de rest lekker rondslingeren aan van die touwen die boven de rivier hangen dus helemaal geweldig..!

Ondertussen hebben we bij de Thaise ambassade in Laos een visum geregeld voor 30 dagen in Thailand en daarna met de nachttrein richting Bangkok. Echt super zo'n nachttrein, veel beter dan met de bus want dan doe je echt geen oog dicht! En op dit moment wachten we dus op de volgende trein, naar Surat Thani in het zuiden van Thailand en vanuit daar gaan we langs de eilandjes.. dus heeerlijk chillen! Can't wait.
Helemaal super hier, dus we vermaken ons voorlopig nog wel.

Groetjes Marianne

• 21 Juli 2010 - 07:25

Annemieke :

woaaaah Mar!
    die jungle tour lijkt me echt super gaaf!!!! :D

waren die touwen boven het water niet gewoon lianen dan?! :P

nou, chillse!
    x

• 21 Juli 2010 - 17:18

Pa:

Goed verhaal. Van mij mag je nog wel vaker vertellen, waarmee je bezig bent. Leuk, dat je het naar je zin hebt.

• 25 Juli 2010 - 12:59

Biet:

Klinkt helemaal goed Marski!! Maak je wel genoeg foto's, ben benieuwd!! Have fun nog!!

Xx

• 25 Juli 2010 - 19:17

Louise:

Hee Marrie, zo te zien heb je het echt prima naar je zin! Alweer 1 maand om dus geniet nog extra van de komende maand! Veel plezier en maak veel foto`s, groetjes en kussies