Eerste dagen in cape town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu Eerste dagen in cape town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marianne Kooy - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in cape town!

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

13 September 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,
Even bericht vanuit Kaapstad! Aankomende week gaan Malou (mijn klasgenoot) en ik beginnen met onze stage bij het voedingssupplementenbedrijf Diva. Zij hebben een nieuw supplement voor aidspatiënten en ondervoede mensen waar nog het één en ander aan onderzocht moet worden. Mijn opdracht gaat over de houdbaarheid, stabiliteit en processen van het product, Malou moet uitzoeken welk effect het heeft op de doelgroep met betrekking tot BMI en zulk soort dingen.
Ik ben benieuwd hoe het eraan toe gaat, maar volgens onze stagebemiddelaar is het een erg leuk bedrijf met gezellig mensen dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen.

In de tussentijd zijn we al een beetje rond wezen kijken hier in de buurt. De wijk waar we wonen heet Observatory en vanaf hier zijn de Tafelberg en andere beroemde bergen Lion’s Head en Devil’s Peak goed te zien. Daar moeten we binnenkort bovenop staan natuurlijk!!

We hebben vandaag ook ons autootje gehad dus in de weekenden kunnen we lekker gaan toeren. Nog even de skills onder controle krijgen want ik heb nogal last van opstartproblemen zoals een motor die steeds uitvalt. Niet zo handig in een stad waar het verkeer aan alle kanten langs je heen vliegt, dus dat wordt nog even dooroefenen ;-)

Eergisteren zijn we een berg opgelopen waar vanaf je een super mooi uitzicht hebt over de stad. We hebben een wit strandje gespot met hele hoge golven waar we wel een aantal weekenden kunnen vertoeven in het zonnetje! De zomer komt er langzamerhand aan dus dat belooft wat.

Naast ons huis zit een studentenhuis met 11 studenten (in tegenstelling tot ons huis met 5 man) met een jacuzzi in de tuin. Daar zaten we gisteravond in met ons wijntje onder de sterrenhemel :) en daarna wezen braaien op z’n zuid-afrikaans. Toen we ermee klaar waren zijn we naar een groep Nederlandse studenten geweest in een andere wijk, en daarna stappen in het centrum van Kaapstad. Super gezellig!

Dit was het voor nu, tot de volgende keer!
X Marianne

• 14 September 2009 - 07:57

Tessa:

Hey,
    wat lees ik daar: gote golvuh gespot? Nu moet je wel surfen :P
    Was de reis nog een beetje te doen? Geen kapers iig :P
    Succes met je stage!
    x

• 14 September 2009 - 08:19

Lein:

Haay!

Dat klinkt wel allemaal goed al, dat witte strandje, met een wijntje in de jacuzzi :D Ja hoor heerlijk!
    Succes met je stage Mar!

Kusje!

• 15 September 2009 - 09:30

Elise:

Klinkt echt helemaal super! Lijkt me echt een heel interessante stage en volgens mij is Zuid-Afrika een super mooi land. Geniet van t strand, t mooie weer en de wijn!
    x

• 16 September 2009 - 07:28

Linda:

Hee je eerste blog. Onwijs leuk om zo een beetje mee te kijken hoe het daar is. Het klinkt al erg gezellig zo die eerste week. Niet vergeten dat je eigenlijk voor stage komt :)
    Nou joh, geniet van het land, de mensen en vooral van de wijnen en braaien en vooral blijven schrijven.
    Doei
    Linda